سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدایا خدایا چرا ؟

 

شیعـیان چــرا خود ارضایی؟

 

حکایت شده از امام صادق (ع ) در مورد عمل ( خود ارضایی ) سوال کردندو حضرت فرمود :

" گناهی بزرگ است و کسی که مرتکب این کار زشت شود همانند کسی است که با خود ازدواج کند و اگر من بدانم کسی با خود این عمل را انجام میدهد با او غذا نخواهم خورد."

آن شخص از امام سئوال کرد : آیا از قرآن مجید دلیل بر حرمت این کار وجود دارد ؟

حضرت این آیه را قرائت کرد: فمن ابتغی ورا ئ ذلک فاولئک هم العادون

(مومنون 7-5) و معارج 29-31

***********

آیه فوق بیان یک حکم کلی است مه هر کس از راه غیر ازدواج و مشروع به ارضا غریزه جنسی خود بپردازد آن شخص از تجاوزکاران محسوب می شود و امام (ع * در اینجا تعیین مصداق کرده است یعنی یکی از موارد و مصادیق این حکم کلی را استمنا بیان کرده است .

 

در فقه اسلام برای استمنا چند حکم قرار داده شده است :

1 – استمنا حرام است و از گناهان کبیره است

2 -   در صورتی که برای حاکم شرع اثبات شود که کسی استمنا می کند میتواند اورا در حد (شلاق ) بزند.

حکمت ها و اسرار علمی :

آثار زیانبار روانی و اخلاقی :

برخی از نویسندگان آثار خود ارضایی را اینگونه بر می شمارند :

" تغییر اخلاق و مزاج به طور غیر قابل تو ضیح ، حسادت ، غم و کدورت ، مالیخولیا و فکر گوشه گیری ، از نتایج شوم آبتلای به این انحراف جنسی است" ( اسلام پزشک بی دارو ص 63-64با تلخیص)

آثار زیانبار اجتماعی :

یکی از صاحب نظران با نقل نوشته های کتاب " ناتوانی های جنسی " اینگونه می نویسد :

این عمل ، مبتلایان را به ضعف قوای شهوانی دچار می کند ، جبون و ترسو و بی حال بار می آیند ، شهامت و درستی از آنها سلب می شود چه بسا اشخاصی هستند که در عنفوان جوانی در اثرمبتلا شدن به جلق چنان دچار ضعف قوای روحی و جسمی می شوند که معتادین به تریاک و شیره در مقابل آنان شیر نری بهشمارمی آیند.* مجموعه ای از نوشته های دکتر استون – دکتر کینسی – دکتر هوفمان – پروفسور گوسولن – پروفسور باژه – دکتر پودولسکی (کارشناسان امور جنسی) * (گناهان کبیره ج 2 ص 312-313 از ناتوانی های جنسی ص 48-52 نقل می کند)

 

آثار زیانبار آن از نظر جسمی :

" مشاهدات دکتر هوپین سون ثابت کرده که : عموم ناراحتی های مربوط به دستگاه تناسلی ، از اثار خود ارضایی است .و نیز ناراحتی های شبکیه چشم و مشیمیه از آن سر چشمه می گیرد.

آثار عادت به این کار شنیع :

صورت ، رنگ اصلی خود را ازدست می دهد و پژمرده می شود . حالت گرفتگی در سیمای آنها ظاهر می شود . چشم های آنها با حلقه های کبود رنگی احاطه می شود ، بعد از آن سستی و تنبلی در اعضای مختلف مشاهده می گردد که : نقصان حافظه ، خرابی اشتها ، مشکل شدن هضم ، تنگی نفس است .

از اثرات و نانه های این عمل :" کم خونی ، ضایع شدن قوای جسمانی ، روحی ، دوران سر ، صدای گوشها ، کمردرد ، سختی نفس ، کم شدن حافظه ، لاغری ، و ضعف وسستی است ."

(اسلام پزشک بی دارو ، ص 63-64

یکی دیگر از صاحب نظران در این مورد می نویسد :

" اشخاصی که سن آنها کمتر از 40سال باشد استمنا نور چشم آنها را کم و ضعیف می کند و صدای آنها را منخفض می نماید و طراوت جوانی و حسن صورت را کم می کند و مداومت آن موجب عنین شدن ( از کار افتادن نیروی جنسی ) می گردد .مویها را سفید می کند و به پیری زودرس مبتلا می گردند و سرعت انزال (برماتسم ) از عوارض حتمی آن خواهد بود .

به علاوه قرآن کریم در چندین مورد تحت عنوان داستان قوم لوط عمل همجنس بازی را حرام و غیر مشروع بر شمرده است.

 

 


ارسال شده در توسط خدا