سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدایا خدایا چرا ؟

 

استمناء گناه کبیره

 

 

در آخر کتاب حدود جواهر می نویسد:

هرکس با دستش یا عضو دیگری استمناء کند باید تعزیر شود چون کار حرامی بلکه کبیره ای را مرتکب شده است چنانکه از حضرت صادق در مورد حکم آن می پرسند آن حضرت می فرماید " گناه بزرگی است که خداوند در قرآن مجید از آن نهی فرموده است و استمناء کننده مثل این است که یا خودش نکاح کرده است و اگر کسی که چنین کاری می کند را بشناسم با او همخوراک نخواهم شد . "

راوی حدیث می پرسد از کجای قرآن فهمیده می شود فرمود از آیه : " هرکس با غیر از همسر و کنیزش شهوتش را دفع کند تجاوز کارانند." راوی پرسید گناه زنا بزرگتر است یا استمناء حضرت فرمود استمناء گناه بزرگی است .

از امام (ع ) حکم استمناء را پرسیدند می فرماید از گناهان بزرگ است و بسیار زشت است و از حکم کسی که با حیوانی جمع شود یا به وسیله مالیدن ، شهوتش را دفع کند پرسیدند فرمود هرکس شهوت خود را به این وسیله و مانند آن دفع کند در حکم زنا کردن است یعنی حکم زنا کردن است یعنی با گناه زنا برابر است .

حضرت صادق می فرماید : سه دسته اند که خداوند با ایشان سخن نمی گوید و بنظر رحمت به ایشان نمی نگرد و پاکشان نفرموده است و برایشان عذابی دردناک است کسی که موی سفیدش را بکند تا نمایش دهد جوان است و کسی که به وسیله عضو خودش شهوتش را خارج کند و کسی که با او لواط کرده شود.

رسول الله میفرماید : هرکس با دستش شهوتش را بیرون کند ملعون است ( مورد لعن خدا و رسول الله است ).

برگفته از کتاب گناهان کبیره ج 2 تنظیم : استاد سید محمد هاشم دستغیب


ارسال شده در توسط خدا